Broń biała
Broń biała w GunZ pełni bardzo ważną rolę. Połowa Twoich ataków będzie w zasadzie wykonywana tą bronią, czy to będziesz grał ofensywnie i napierał na wroga czy też znajdziesz się w sytuacji, w której będziesz się musiał wycofywać odbijając pociski.
Tak, to jedna z zalet tej broni. Korzystając z bloku będziesz w stanie odparować większość kul wystrzelonych w Twoją stronę. Jednak nie jest to technika nieposiadająca żadnych wad.
Po pierwsze: ze względów oczywistych można jedynie mieczem odbić pociski
Po drugie: dolna partia ciała postaci jest odkryta i podatna na ataki, tak więc jeżeli ktoś będzie strzelał Tobie w nogi to nawet przy włączonym bloku nie jesteś w stanie się obronić
Oba rodzaje broni białej - miecze oraz sztylety pozwalają wspinać się po ścianach korzystając z drugiego ataku podczas skoku. Dzięki temu wbijemy ostrze w ścianę i zawiśniemy nad ziemią, a później skacząc i powtarzając ten sam proces możemy dotrzeć do z pozoru niedostępnych dla nas miejsc na mapie
Kolejnym ich atutem jest atak specjalny, który pozwoli ogłuszyć na parę sekund przeciwnika. Aby go aktywować wystarczy przytrzymać na chwilę lewy przycisk myszy, do czasu aż pojawi się biała poświata i postać wróci do normalnej postawy.
Istnieje również dodatkowy atak dla każdej z tych broni, który pozwala Ci na 'ustawienie' sobie przeciwnika tak, by oddać w niego dobrze wymierzony strzał. Korzystając z miecza możemy wybić daną osobę w powietrze lub, w przypadku sztyletów, powalić ją mocnym pchnięciem na ziemię.
Oczywiście nie skutkuje to na wszystkich graczy, gdyż co bardziej obeznani z grą wiedzą, że wystarczy wcisnąć klawisz odpowiadający za podskok, by obronić się przed tym atakiem
Bronie są odpowiednio wyważone pod względem siły i oczywiście każda ma swoje plusy i minusy. Sztylety są bardzo szybkie, przez co w krótkim czasie potrafią zadać sporą ilość obrażeń, a przeciwnik zapędzony w róg nie ma praktycznie szans na uratowanie własnej skóry bez utraty ilości zdrowia, jednakże korzystając z nich jesteś bez jakichkolwiek szans na obronę przed atakami z daleka.
Miecze natomiast są znacznie wolniejsze od swoich mniejszych braci, jednak nadrabiają to nieco większą ilością zadawanych obrażeń oraz możliwością parowania strzałów
Jaką broń wybierzesz, jaki styl Ci najbardziej przypadnie do gustu - ten wybór pozostawiam już Tobie
Tak, to jedna z zalet tej broni. Korzystając z bloku będziesz w stanie odparować większość kul wystrzelonych w Twoją stronę. Jednak nie jest to technika nieposiadająca żadnych wad.
Po pierwsze: ze względów oczywistych można jedynie mieczem odbić pociski
Po drugie: dolna partia ciała postaci jest odkryta i podatna na ataki, tak więc jeżeli ktoś będzie strzelał Tobie w nogi to nawet przy włączonym bloku nie jesteś w stanie się obronić
Oba rodzaje broni białej - miecze oraz sztylety pozwalają wspinać się po ścianach korzystając z drugiego ataku podczas skoku. Dzięki temu wbijemy ostrze w ścianę i zawiśniemy nad ziemią, a później skacząc i powtarzając ten sam proces możemy dotrzeć do z pozoru niedostępnych dla nas miejsc na mapie
Kolejnym ich atutem jest atak specjalny, który pozwoli ogłuszyć na parę sekund przeciwnika. Aby go aktywować wystarczy przytrzymać na chwilę lewy przycisk myszy, do czasu aż pojawi się biała poświata i postać wróci do normalnej postawy.
Istnieje również dodatkowy atak dla każdej z tych broni, który pozwala Ci na 'ustawienie' sobie przeciwnika tak, by oddać w niego dobrze wymierzony strzał. Korzystając z miecza możemy wybić daną osobę w powietrze lub, w przypadku sztyletów, powalić ją mocnym pchnięciem na ziemię.
Oczywiście nie skutkuje to na wszystkich graczy, gdyż co bardziej obeznani z grą wiedzą, że wystarczy wcisnąć klawisz odpowiadający za podskok, by obronić się przed tym atakiem
Bronie są odpowiednio wyważone pod względem siły i oczywiście każda ma swoje plusy i minusy. Sztylety są bardzo szybkie, przez co w krótkim czasie potrafią zadać sporą ilość obrażeń, a przeciwnik zapędzony w róg nie ma praktycznie szans na uratowanie własnej skóry bez utraty ilości zdrowia, jednakże korzystając z nich jesteś bez jakichkolwiek szans na obronę przed atakami z daleka.
Miecze natomiast są znacznie wolniejsze od swoich mniejszych braci, jednak nadrabiają to nieco większą ilością zadawanych obrażeń oraz możliwością parowania strzałów
Jaką broń wybierzesz, jaki styl Ci najbardziej przypadnie do gustu - ten wybór pozostawiam już Tobie
Sztylet | Kosztuje mało, waży niewiele, a do tego jest szybki i prosty w użyciu. Jednak w porównaniu do katany nie jest na tyle zabójczą bronią. Drugi atak powoduje powalenie przeciwnika silnym ciosem na ziemię
|
Katana | To doskonała broń na sytuacje, kiedy stajesz oko w oko z wrogiem. Drugi atak służy podbijaniu przeciwników wysoko w powietrze lub do wspinania się po ścianach. Ceną za to wszystko jest jej waga, przez co będzie Ci o wiele ciężej dopasować inne, mocniejsze przedmioty dla swojej postaci |
Broń palna
W GunZ istnieje do wyboru bogaty zakres broni dystansowych. Zaczynając od pistoletów, tych zwykłych i automatycznych, rewolwerów, strzelb, karabinów szturmowych, a kończąc na tak potężnych rodzajach jak bronie maszynowe czy też nawet wyrzutnia rakiet
Wszystkie oczywiście, podobnie jak wspomniana wyżej broń biała, idą w parze z ceną oraz udźwigiem. Zależnie od tego, co wybierzesz będziesz się musiał liczyć z tym, iż każda z broni ma swoją wagę, tak więc przykładowo wybierając wyrzutnię rakiet z pewnością będziesz musiał zrezygnować z niektórych rzeczy w Twoim ekwipunku
Broń palna to Twój kompan na dobre i na złe z którym w świecie GunZ nigdy się nie rozstaniesz. Szybko docenisz wiele możliwości, jakie niosą ze sobą różne jej kombinacje. Pamiętaj, iż niektóre wersje, pomimo iż mogą się wydawać słabe, nieraz okazują się dobrym wyborem dla Twojej postaci, która szuka ekwipunku pod odpowiednią wagę. Każdy pistolet, rewolwer, karabin czy też inny rodzaj broni ma swoje plusy i minusy i zapewniam, że często staniesz przed trudnym wyborem dobrania odpowiedniego orężu w późniejszej fazie gry
Wszystkie oczywiście, podobnie jak wspomniana wyżej broń biała, idą w parze z ceną oraz udźwigiem. Zależnie od tego, co wybierzesz będziesz się musiał liczyć z tym, iż każda z broni ma swoją wagę, tak więc przykładowo wybierając wyrzutnię rakiet z pewnością będziesz musiał zrezygnować z niektórych rzeczy w Twoim ekwipunku
Broń palna to Twój kompan na dobre i na złe z którym w świecie GunZ nigdy się nie rozstaniesz. Szybko docenisz wiele możliwości, jakie niosą ze sobą różne jej kombinacje. Pamiętaj, iż niektóre wersje, pomimo iż mogą się wydawać słabe, nieraz okazują się dobrym wyborem dla Twojej postaci, która szuka ekwipunku pod odpowiednią wagę. Każdy pistolet, rewolwer, karabin czy też inny rodzaj broni ma swoje plusy i minusy i zapewniam, że często staniesz przed trudnym wyborem dobrania odpowiedniego orężu w późniejszej fazie gry
Broń ręczna | To poręczna broń długodystansowa ciesząca się nadal niesłabnącą popularnością na kontynencie Astry. Cena nie jest zbyt wygórowana, a niektóre pistolety mają siłę ognia godną zwrócenia uwagi. Kolejnym plusem jest możliwość noszenia tego samego rodzaju konkretnej marki w obu dłoniach. Rewolwery to nieco mocniejsi bracia pistoletów. Dysponują pokaźną siłą ognia, jednak ilość naboi w magazynku jest mocno ograniczona
Obrażenia : Średnie+
Szybkostrzelność : Średnie Obrażenia krytyczne : Dobre Celność : Dobra |
SMG | Jego zasięg jest mocno ograniczony, jednak szybkostrzelność oraz ilość naboi w magazynku prędko odpłacają za tą niedogodność powodując, że SMG jest doskonałą bronią dla początkujących. Na otwartych przestrzeniach nie sprawdza się najlepiej z powodu znikomej celności na dalekie dystanse, dlatego poleca używanie się go w bliskich odległościach oraz w zamkniętych pomieszczeniach Obrażenia : Średnie+
Szybkostrzelność : Bardzo szybka Obrażenia krytyczne : Złe Celność : Zła |
Shotgun | Z powodu ogromnego odrzutu, jaki powstaje zaraz po wystrzeleniu śrutu shotgun może jedynie pozazdrościć pozostałym broniom celności. Nie jest to broń o wysokim wskaźniku trafienia, ponieważ przez opisane wcześniej aspekty ciężko jest nią dobrze wymierzyć. Odpłaca jednak ogromną siłą ognia oraz szerokim zakresem strzału sprawiając, iż shotgun jest doskonałym wyborem dla osób walczących w zwarciu
Obrażenia : Bardzo dobre
Szybkostrzelność : Wolna Obrażenia krytyczne : Złe Celność : Zła |
Karabin szturmowy | Tą broń najczęściej wybierają osoby, które cenią sobie przede wszystkim celność oraz siłę ognia, na krótkie jak i dalekie dystanse. 6mm pociski są bardzo uniwersalne, za to te o większym kalibrze używane są przez osoby, które pragną poczuć prawdziwą moc tych karabinów. Pomimo iż posiada spory odrzut to jest sporych rozmiarów oraz dobrze leży w dłoniach, dzięki czemu użytkownik nie ma większych problemów z wycelowaniem w przeciwnika
Obrażenia : Dobre
Szybkostrzelność : Prędka Obrażenia krytyczne : Dobre Celność : Dobra |
Broń maszynowa | Broń o niewyobrażalnej wręcz sile ognia. Korzystając z niej Twój ruch będzie mocno ograniczony, jednak to i tak nie jest zbyt wielki mankament mając na uwadze to, z jaką prędkością oraz mocą wypluwane są kolejne pociski. Również celność pozostawia wiele do życzenia, jednak pomimo tego jest to obecnie jedna z najpotężniejszych broni dostępnych na rynku
Obrażenia : Dobre
Szybkostrzelność : Bardzo dobra Obrażenia krytyczne : Złe Celność : Bardzo zła |
Wyrzutnia rakiet | Kolejna potężna broń. Swoją siłą stanowi poważne zagrożenie dla przeciwników, pomimo iż jej szybkostrzelność jest niewielka. W porównaniu z bronią maszynową o wiele łatwiej jest nią wycelować w konkretny cel, jednak potwornie niska szybkostrzelność oraz spora waga ograniczająca ruchliwość użytkownika, przez co wymaga sprawnej ręki oraz umiejętności w jej obsłudze Obrażenia : Bardzo dobre
Szybkostrzelność : Bardzo zła Obrażenia krytyczne : Złe Celność : Średnia |
*Obrażenia - Współczynnik odpowiadający za ilość zadawanych obrażeń przeciwnikowi
*Szybkostrzelność - Prędkość oraz czas, w którym zostanie zadany kolejny atak
*Obrażenia krytyczne - Możliwość obniżenia atakiem zdrowia(HP) przeciwnika bez względu ile zbroi posiada(AP)
*Celność - Prawdopodobieństwo trafienia w celowany obiekt(prowadzenia ognia ciągłego daną bronią oznacza mniejszą celność)
*Szybkostrzelność - Prędkość oraz czas, w którym zostanie zadany kolejny atak
*Obrażenia krytyczne - Możliwość obniżenia atakiem zdrowia(HP) przeciwnika bez względu ile zbroi posiada(AP)
*Celność - Prawdopodobieństwo trafienia w celowany obiekt(prowadzenia ognia ciągłego daną bronią oznacza mniejszą celność)