Historia kontynentu Astra


Ryswick The Great

Axium, obecnie jedyne imperium położone na kontynencie Astra, nie różniło się za czasów Ryswicka The Great od innych miast zanim ten je zjednoczył. Zanim jednak to nastąpiło został wcześniej mianowany na Mistrza Rycerzy, gdy Axium było w stanie wojny z sąsiadującymi państwami. Jednakże siła imperium poczęła stopniowo słabnąć, gdy elitarna jednostka Iron Sides miasta El-Tracass wszczęła działania

W momencie gdy Ryswick został powołany na dowódcę rycerzy pałacu sprawy nabrały tempa, jakiego nikt nie mógł się spodziewać. Oddziały prowadzone przez Ryswicka i Superiona, który miał mu towarzyszyć w trakcie bitew, pokazały efektywność armii podczas starć w krótkim czasie podbijając sąsiadujące państwa jedno za drugim

Pozostałe kraje, które z początku nie zaprzątały sobie głowy informacjami o podbojach Axium zaczęły interesować się sprawą w momencie, gdy doszły ich wieści, iż Ci stopniowo poszerzają swoje terytorium. W obawie przed utratą suwerenności postanowiono stworzyć sojusz, który miał się przeciwstawić oddziałom Ryswicka. Miastu El-Tracass natomiast nadano miano nowej stolicy. Jednakże i to nie powstrzymało dowódcy Axium. Pomimo przewagi w liczebności sojuszu musieli oni ustąpić akceptując porażkę na Skerna Plain. Wszystkie pozostałe miasta nie miały innego wyjścia jak podzielić los pozostałych

Jednakże nawet sam Ryswick Windsbird, uważany za jednego z najwybitniejszych imperatorów w historii Astry nie zdołał w pełni zjednoczyć całego kontynentu. Powiada się, iż utracił większość swoich rycerzy podczas starcia z El-Tracass, a on sam krótko po tym nabawił się nieznanej choroby. Dlatego też plany połączenia Astry w jedność zostały wówczas zaniechane

Krótko po bitwie z El-Tracass Ryswick poślubił księżniczkę Axium, a zaraz po tym, gdy obecny król zmarł, objął tron nadając sobie imię Ryswick I
W tym momencie na kartach historii Axium zapisało się jako niezależne państwo, stworzone przeszło 150 lat temu wraz ze swoim bohaterem na czele



Katastrofa Przemysłowa i zapoczątkowanie Republiki


Czas płynął dalej, a wiatr zmian zaczął wiać ponownie nad kontynentem Astra. Niemal 100 lat temu zaczęła się rozwijać era maszynerii znana później jako Katastrofa Przemysłowa. Wydawało się, iż istnej metamorfozie uległo wszystko w mgnieniu oka. Głównym motorem napędzającym resztę rozwoju stało się wynalezienie maszyny parowej. Zaszło wiele zmian: począwszy od rolnictwa, a skończywszy na przemyśle i handlu

Transport wszelakich towarów od tego momentu przeszedł modyfikację i rozwinął się zapewniając wszystkim tym, którzy wówczas zaczynali biznes w tej sferze duży zysk oraz wysoki kapitał. Mieszkańcy Axium, którzy od zawsze wierzyli, iż wierność wobec rządom króla stanowi dla nich wszystko, jednak wnet przekonali się, iż pieniądze stanowią kolejne odzwierciedlenie władzy. Stopniowo zaczęli się pojawiać ludzie z odmiennymi poglądami, które mogły zacząć zagrażać reszcie społeczeństwa

Tymczasem bandyci zaczęli napadać na lokomotywy parowe okradając je z dóbr, z biegiem czasu ludzi związanych z tym fachem zaczęło napływać do kartotek, które lądowały cyklicznie na urzędowych biurkach. Wszystko to wprowadziło Imperium w stan ogólnego chaosu

W miarę, gdy bankierzy, kupcy czy prawnicy rośli w siłę porównywalną do tej dzierżonej przez bogate rodziny, szlachcice wraz z kapłanami, czyli ówczesna władza Axium, doznała rozłamu dzieląc się na dwie grupy:


1) Konserwatystów, którzy uważali, iż ludzie, którzy dorobili się fortuny wraz z nadejściem epoki maszynerii stanowią zagrożenie dla reszty społeczeństwa

2) Reformatorów, którzy nalegali, aby rozwój cywilizacyjny pozostawić takim, jakim jest


60 lat później koronowany Książe Baron, zagorzały konserwatysta i zwolennik praw głoszonych przez króla przejął tron. To spowodowało, iż jego młodszy brat i zarazem przedstawiciel obozu reformatorów, James, zmuszony był zabrać pozostałych ze swojego obozu politycznego i wyruszyć z nimi na południe w kierunku kontynentu zwanego Ilys, aby tam założyć Republikę nazwaną przez niego, Travia, której został prezydentem

Powstanie Republiki zaciekawiło pozostałe państwa z innych regionów, osłabiając w ten sposób podstawy rządów Imperium. W końcu Baron wydał rozkaz aresztowania Jamesa i reszty jego ugrupowania ogłaszając ich zdrajcami. Doprowadziło to wówczas do wojny pomiędzy Imperium a Republiką. Wszyscy byli przekonani, iż Axium odniesie zwycięstwo głównie z racji liczebności wojsk, jednakże Travia mając bogate zaplecze technologiczne nie była łatwym przeciwnikiem

Kolejne 60 lat upłynęło. Po niezliczonych wojnach, jakie Imperium toczyło przeciwko Republice, w końcu zdecydowano się na podpisanie traktatu pokojowego. Pozwoliło to na chwilę odetchnąć obu nacjom od krwawych bitew, jakie miały miejsce przez te wszystkie lata



Era Przygód


Jednakże pomimo tego, iż wojna się zakończyła, każda z nacji nadal usprawniała swoją technologię wojenną w tajemnicy przed drugą

Tymczasem powstawały grupy anarchistów, głównie w rejonach gdzie istniały niewielkie skupiska ludności. Pomimo iż sami siebie nazywali anarchistami, Imperium jak i Republika określali ich mianem banitów. Bez wyraźnie wyselekcjonowanego dowódcy na czele stopniowo zaczęli się rozrastać żyjąc głównie z łupieży stwarzając coraz większe zagrożenie dla społeczeństwa

Jednak w Imperium pojawiła się nadzieja w postaci bohatera - maga imieniem Ramitz, którego wiedza skupiała się na arkanach magii. Wiedzy dawno już zapomnianej przez społeczeństwo po nastaniu Katastrofy Przemysłowej. Jego marzeniem było odbudowanie dawnej świetności Imperium, które istniało za czasów Ryswicka. Studia nad tajnikami magii pochłonęły go bez reszty. Mając dodatkowo Baron'a za sojusznika Ramitz stał się potężnym sprzymierzeńcem po stronie Axium i z pomocą armii zaczął stopniowo pozbywać się anarchistów z państwa

Jednak samo pojawienie się maga władającego tak potężną siłą, zdolną w przyszłości zagrażać Republice wzbudziło obawy w Travii i sprowokowało do rozpoczęcia badań nad magią, którą wówczas rozwinięto adaptując pod własne środowisko

Istnieje wiele plotek, które głoszą, iż na kontynencie zaczęli pojawiać się ludzie gotowi poddać próbie własne umiejętności i dowieść, że są godni poznania tajników magii. Osoby te świat zna pod nazwą awanturnicy



Konspekt


Kontynent Astra, Era Przygód


Kontynent Astra, świat fantasy, w którym pogoń za rozwojem technologicznym poprzedził nadejście Kataklizmu Przemysłowego

50 lat po tym jak zwaśnione strony opowiadające się za rządami Republiki i Imperium zakończyły wojnę. Nastała Era Przygód. Awanturnicy, łowcy nagród i skarbów zdecydowali się przekroczyć w końcu granicę dzielącą obie nacje w poszukiwaniu nowych wyzwań

Teraz Ty staniesz oko w oko z banitami i łowcami nagród, będziesz szpiegował Twoich wrogów i innych awanturników, którzy przemierzają świat poddając próbie swe umiejętności. Do Ciebie należy decyzja czy wystąpisz przeciwko nim lub wyciągniesz pomocną dłoń w ich stronę

Twój czas nadszedł abyś wcielił się w rolę poszukiwacza przygód i wyruszył w drogę - pamiętaj by mieć oko na skarby, mogą Ci one pomóc w Twojej wędrówce

Jednakże nie zapominaj, iż przygoda niesie ze sobą ryzyko - nigdy nie wiadomo z kim przyjdzie Ci się spotkać



Zestawienie jednostek obu nacji


AXIUM
Ustrój polityczny : Monarchia
Założyciel : Ryswick the Great
Obecny władca : Koronowany książe Baron
Inne ważne postacie/miejsca : Ramitz the Master Magician

Klasy:

Axium Gun Knight : Jest to gildia odpowiedzialna za walki na pierwszej linii frontu. Wojownicy, których niegdyś Ryswick the Great prowadził do zwycięstwa nad innymi nacjami przeszło 150 lat temu, obecnie jest to oddział wojskowy miasta El Tracass. W ich szeregach znajduje się między innymi słynna elita najlepszych wojowników zwąca się 'Grey Dust'. Ich główną broń stanowią karabiny automatyczne oraz sztylety. Kiedy sytuacja zmusza ich do odwrotu korzystają z granatów oślepiających i pistoletów

Axium Assassin : Ci ludzie to specjalnie wyszkolona jednostka Gun Knightów. Korzystają z wysoce precyzyjnych i łatwych w celowaniu broni, najczęściej rewolwerów, jednak uzbrojenie w postaci drugiej broni - pistoletu maszynowego jest także wymagane w tej specyficznej klasie. Cel ich jest taki jak sama nazwa wskazuje - dokonać zamachu i wymknąć się niepostrzeżonym. Szczególnie rekrutowano ludzi do tej klasy w okresie ery Kataklizmu Przemysłowego, w czasie, gdy zaczęto budowę pierwszych maszyn parowych. Broń biała assassinów to sztylet

Axium Gun Priest : Ta jednostka ma swój odpowiednik również w drugiej nacji, jednak Priestci z Axium są bardziej oddani swemu państwu niż samej religii. Głównie ich ekwipunek składa się z szybkostrzelnych broni takich jak pistolety marki Raptor oraz miecza. Ich moce pozwalają im zakrzywiać przestrzeń, dzięki czemu wzrok wyostrza się pokonując wszelkie warunki pogodowe panujące na polu bitwy, dzięki czemu są w stanie szybko zlokalizować rannego towarzysza, opatrzyć i wydostać się pozostawiając go gotowego do dalszej walki


TRAVIA
Ustrój polityczny : Republika
Założyciel : James, młodszy brat Baron'a
Obecny władca : James, młodszy brat Baron'a
Inne ważne postacie/miejsca : Wydział ds. nauki i magii

Klasy:

Travia Gun Fighter : Ludzie Ci bardziej cenią sobie prędkość i ilość wypluwanych naboi z karabinu niż precyzję w celowaniu. Najpopularniejszą strategią, jaką wprowadzają w życie na polu bitwy to parcie do przodu z karabinami szturmowymi, podczas gdy oddział lekkiej piechoty zajmuje się walką z przeciwnikiem w zwarciu korzystając z mieczy. Cenią sobie pracę zespołową w równym stopniu co siłę ognia, dlatego też między innymi z uwielbienia do broni dalekiego zasięgu są wyposażeni aż w dwie tego samego rodzaju

Travia Scout : Szpieg, który przedostaje się niepostrzeżenie poza linię wroga by pozyskać potrzebne informacje. Gdy już teren zostanie przez tą jednostkę dokładnie zbadany podnosi miecz wysoko w górę dając w ten sposób sygnał przyczajonym oddziałom do przeprowadzenia szturmu. Ta jednostka zwiadowcza niekiedy przeważa szalę zwycięstwa na stronę Travii co czyni go niezwykle wartościowym elementem w szeregach armii

Travia Doctor : Lekarze polowi doskonale wyszkoleni w udzielaniu pierwszej pomocy. Noszą przy sobie noże chirurgiczne jak i rewolwery w celu ochrony. Jeżeli coś stanie im na przeszkodzie w dotarciu do rannego towarzysza zdolni są bez chwili namysłu rzucić się w wir walki torując sobie drogę po trupach do celu. Oprócz niesienia pomocy medycznej szkoleni są także w dziedzinie mechaniki, co pozwala im także naprawiać pojazdy i maszyny bojowe